دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تنها در صورت پذیرش شروط وی با حماس مذاکره خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری مستقل فلسطین (سما)، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای مذاکره با جنبش حماس 5 شرط تعیین کرده است. وی این شروط را از طریق "محمد جاسم الصقر" رئیس پارلمان انتقالی عربی در اختیار "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس قرار داده است.

شروطی که ابومازن بر اساس ادعاهای خود درباره اقدامات دولت قانونی حماس مطرح کرده عبارتند از عقب نشینی حماس از اقدامات اخیر خود در غزه ، به رسمیت شناختن مشروعیت تشکیلات خودگردان فلسطین، مشروع دانستن دولت "سلام فیاض" به عنوان دولت موقت، موافقت با برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس قانونگذاری و عذر خواهی حماس به خاطر آنچه که وی آنرا هرج و مرج ناشی از اقدامات حماس در غزه خوانده است.

محمد ابوهدیب عضو کمیسیون سیاسی و امنیت ملی پارلمان انتقالی عربی در این باره با بیان اینکه مشعل، شروط ابومازن را نخواهد پذیرفت گفت : با توجه به اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین سوگند یاد کرده که تنها در صورت بازگشت امور به پیش از حوادث غزه با جنبش حماس وارد مذاکره خواهد شد، پارلمان انتقالی عربی تمام تلاش خود را برای از سرگیری گفتگوهای داخلی در فلسطین به کار خواهد گرفت.
محمود عباس در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر نیز پرداخت نکردن حقوق فلسطینیان طرفدار حماس را اینگونه توجیه کرد و گفت : این اقدام پیامی برای همگان است تا از قوانین خارج نشوند.

وی افزود: نتایج تحقیقات درباره حوادث نوارغزه پایان ماه جاری اعلام می شود و هیچ کس دراین رابطه مستثنی نمی شود.

کد خبر 26125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز